PRAHA/KRALUPY – V pátek 29. srpna začaly zastavovat vlaky na nové vlakové zastávce Praha-Podbaba, kde vznikl dlouho očekávaný přestupní terminál z vlaku na tramvaje a autobusy. Den před tím přestalo cestujícím sloužit původní nádraží v Bubenči.
Praha-Podbaba
Nová zastávka se nachází přímo u konečné tramvají na Podbabě. Zastávka vznikla v rámci stavby Optimalizace trati Praha-Bubeneč – Praha-Holešovice. Zatím bude sloužit cestujícím pouze jedno nástupiště, u kterého zastaví vlaky v obou směrech. Již během prosince tohoto roku pak získá každý směr nástupiště vlastní. Tím bude v tomto úseku téměř hotova stavba koridoru, dokončovací práce budou pokračovat až do jara 2015. Zastávka za zhruba 30 milionů korun je součástí celkové investice do trati mezi Bubenčí a Holešovicemi. Ta dosáhla 931 milionů korun.
Na Podbabě tak vznikl dlouho očekávaný přestupní terminál mezi vlaky a pražskou MHD. Cestující, kteří jedou do Prahy vlakem od Kralup nad Vltavou, se dostanou do centra Dejvic a na metro A o 10 – 15 minut rychleji, než dosud, kdy museli přestupovat na nádraží v Bubenči a čekat na autobus 131.
Oblast Bubenče, kde bylo původní nádraží, bude i nadále obsluhovat autobusová linka 131, která jezdí v ranní špičce každé 4 minuty a odpoledne každých 6 minut. Samotné nádraží provoz zcela neukončí. Osobní železniční doprava sice utichne, nicméně stanice bude nadále fungovat jako výhybna pro křižování vlaků.