Sociální sítě a komunikační kanály města

Technologický pokrok je, zdá se, stěží zastavitelný, kdo by si ještě před několika lety pomyslel, že běžnou součástí našeho života bude malá multifunkční krabička, jejíž vlastnosti zdaleka přesahují rámec pouhého telefonování? Mnozí lidé si chytrý telefon pořizují jako jednoduchou náhražku stolního počítače (někomu stačí opravdu jen internet), přičemž velkým motivem jsou pochopitelně nativní aplikace (uzpůsobené mobilním zařízením), prostřednictvím kterých lze velmi snadno obsluhovat sociální sítě. A právě sociální sítě jsou předmětem nyní začínajícího seriálu, ve kterém se pokusím dostatečně přehledně představit všechny informační kanály, jimiž město poskytuje zprávy široké veřejnosti. V úvodním díle se podíváme na profil facebookový.

FACEBOOK

Facebook Fenomén sociálních sítí v tuzemsku je bezpochyby Facebook, jehož informační sílu dnes nemůže popřít ani ten nejzapřisáhlejší škarohlíd. Doba, kdy tato platforma sloužila jen jako virtuální odpočívadlo pro teenagery, je nenávratně pryč. Facebook se v posledních letech stal nezastupitelným marketingovým nástrojem a mnohdy i důležitým poskytovatelem textových a audiovizuálních zpráv. „V roce 2013 nám v době povodní úplně zkolaboval oficiální web města. Z toho důvodu jsme začali hledat alternativní prostor pro poskytování informací, a právě Facebook byl jednou z možností, jak toho docílit. Lidé navíc dostali prostor pro vzájemnou komunikaci a předávání si aktuálních zpráv,“ vzpomíná na začátky s městským FB profilem Lenka Moravcová, zakladatelka stránky. Zároveň ovšem upozorňuje, že právě v důsledku povodní se lidé v Kralupech naučili na Facebook chodit pro aktuální informace, což jim v podstatě vydrželo do dnešních dnů. Dokonce se najde i velká část obyvatel, která primárně sleduje jen tento informační kanál, a to především z důvodu praktičnosti (aktualitu netřeba vyhledávat – aktualita k uživateli doputuje sama, pozn. autora).

Město tak logicky muselo na zvýšenou poptávku zareagovat a zařadit tak Facebook do svého portfolia oficiálních komunikačních prostředků. Vypovídající hodnotu pak nabízí i statistika prostřednictvím čísel, která není radno podceňovat. K 18. 1. 2017 měla stránka 5 190 odběratelů příspěvků, přičemž týdenní dosah vybraných zpráv překračuje hranici osmi tisíc zhlédnutí (hodnota naprosto unikátní). Kralupy se v tomto ohledu mohou směle rovnat statutárním městům, jako je např. Kladno, přestože počet obyvatel je pochopitelně diametrálně odlišný. Věřím, že nám občané zachovají přízeň i v příštím čase a svým způsobem se budou i oni sami podílet na kultivaci stránky, neboť i toto je prostor nás všech. Všech lidí, kteří v Kralupech žijí, případně i mnohých dalších, jež se v našem městě pohybují a zajímají se o něj.

Aleš Levý, tiskový mluvčí MěÚ

Autor:KZ