Od poloviny minulého kalendářního roku začalo město poskytovat informace také prostřednictvím sociální sítě Twitter. Tento „ekvivalent Facebooku“ (v Česku se toto přirovnání často používá), jehož primární úkol spočívá především v uveřejňování a sdílení příspěvků, není sice v našich končinách až tolik rozšířen, ovšem jeho použitelnost dosahuje patřičných hodnot.
Město Kralupy nad Vltavou tuto síť využívá zejména k prezentaci krátkých zpráv (textový příspěvek může být dlouhý maximálně 140 znaků), odkazů, fotografií a video sekvencí (obdobně jako je to u Instagramu). Oproti ostatním sociálním sítím se na profilu města neobjevují jen odkazy z oficiálních zdrojů (web města), ale také z komerčních magazínů, které prezentují články o Kralupech. Tímto způsobem ostatně informují své občany i některé další obce či města, přičemž právě na Twitteru probíhá ideálním způsobem sdílení a předávání si novinek navzájem.
Co se týče registrace osobního profilu s cílem odběru příspěvků, vystačí si uživatel-začátečník se znalostmi vztahujícími se k Facebooku. Na stránce twitter.com provede registraci, zvolí si uživatelské jméno, heslo a následně poté může využívat služeb Twitteru. Potenciál této sítě však bezesporu spočívá ve využívání aplikace v mobilních zařízeních, neboť právě zde si lze na- stavit zasílání novinek o městě přímo do mobilu či tabletu. Potenciál Twitteru je v tomto ohledu skutečně výsadní a dopomáhá uživatelům „býti v obraze“.
Celkově je ovšem prezentace pomocí našeho twitterového účtu stále v určitém stadiu vývoje, neboť návštěvníci si na tuto zpravodajskou alternativu teprve zvykají, mnozí navíc nevidí důvod ve sledování několika sociálních sítí najednou. Naším cílem tak zůstává přesvědčit občany o smysluplnosti této platformy, jejímž prostřednictvím budeme kupříkladu kontinuálně informovat o letošním průběhu Dnů Kralup. Zaregistrovaní uživatelé zde najdou aktuální fotografie i videa z jednotlivých akcí. Rozhodně je nač se těšit!
Aleš Levý, tiskový mluvčí MěÚ