V Hybešově ulici bude zahájena výstavba chodníku, v Dobrovského parkoviště

Jednou z nejdůležitějších investičních akcí letošního léta bude výstavba bezbariérového chodníku v Hybešově ulici, a to včetně umělého osvětlení. Chodník o délce víc jak 800 metrů naváže v minické části na chodník v České ulici a povede směrem dolů, až k zadnímu vjezdu do areálu společnosti Balak, a.s. „Příprava na realizaci projektu začala již v průběhu března, neboť muselo dojít k prořezání stromů a odstranění některých křovin. S přímou realizací se pak začne v červenci. Je třeba zmínit, že chodník bude proveden z tradiční zámkové dlažby a chybět nebude ani nové umělé osvětlení,“ uvedla Marcela Horčičková, vedoucí odboru realizace investic a správy majetku. Zhotovitelem díla bude litoměřická firma Chládek & Tintěra, a.s., která stavbu uskuteční za víc jak šest miliónů korun. Při realizaci akce nedojde k žádným zásadním dopravním omezením, v praxi se bude jednat pouze o zúžení šířky vozovky. Miničtí obyvatelé si nový chodník budou moci vyzkoušet už na sklonku letošního roku.

Ve stejném období, tj. na začátku července, bude zahájena plánovaná výstavba parkoviště v ulici Dobrovského. „V blízkosti železniční tratě vznikne přibližně sedmdesát parkovacích míst, která budou pod kamerovým zabezpečením. Dále zde vznikne nový chodník a celé parkoviště bude ohrazeno gabionovou zdí s oplocením, a to směrem k dráze,“ prozradila stavební strategii Marcela Horčičková, vedoucí odboru realizace investic a správy majetku. Zároveň také uvedla, že jednou z priorit je vybudování bezpečného parkoviště, kde se lidé nebudou bát zaparkovat zejména v nočních hodinách. „Parkoviště by mělo sloužit primárně pro obyvatele sídliště Hůrka, kde je parkování v současné době značně problematické,“ uvedl místostarosta Marek Czechmann. Parkování v Kralupech je ostatně téma, jímž se vedení města zabývá dlouhodobě, přestože si mnoho občanů myslí opak. „Problémy s parkováním netíží pochopitelně jen Kralupy. Sousední města mají obdobné starosti, přestože naše město je v mnoha ohledech specifické,“ nabízí svůj pohled místostarosta Libor Lesák. „Nedostatkem parkovacích míst trpí zejména sídliště. Pokud budeme chtít počet parkovacích míst rozšířit, budeme nuceni zasáhnout do zeleně, což se mnohým občanům příliš nezamlouvá. Další alternativou je vybudování parkovacího domu, ovšem je otázkou, jestli by ho využívali. Zkušenosti ze sousedních měst hovoří spíše o opaku.“

Určitým úskalím je taktéž obsazování parkovacích míst občany přespolními, kteří v Kralupech svá vozidla nechávají stát a následně pokračují do zaměstnání vlakem. „Ano, spousta lidí si na tento způsob dopravy do zaměstnání zvykla a my to zkrátka musíme akceptovat. Vytváření jakýchsi ‚modrých zón‘, jako je tomu v Praze, je v případě Kralup v podstatě nemožné. S nedostatkem parkovacích míst se tedy nyní zabýváme především v rámci rekonstrukcí jednotlivých ulic. Je to cesta, jak postupně navyšovat jejich počet a přitom akceptovat zeleň.“ Kralupský místostarosta na závěr uvedl, že si hodně slibuje právě od nového parkoviště v Dobrovského ulici. „Plochu pro tolik parkovacích míst v Kralupech hned tak nenajdeme. Domnívám se, že právě toto parkoviště by mohlo ‚ulevit‘ několika přilehlým ulicím,“ uzavřel.

Aleš Levý, tiskový mluvčí MěÚ

Autor:KZ