Kralupští radní schválili na sklonku minulého roku záměr o výstavbě parkovacího domu. Chtějí tak reagovat na neutěšený stav parkoviště před budovou nádraží, které je dlouhodobě nevyhovující především z hlediska kapacity. „Současný stav je takový, že nám stojí auta všude možně po sídlištích a přilehlých ulicích. Přitom se ale jedná o vozidla, kterými se do Kralup dostávají lidé z okolí. Tyto řidiče bychom chtěli přimět k využívání parkovacího domu, čímž by se nám mohlo uvolnit především centrum.
Je pro nás důležité, aby lidé, kteří si jedou na náměstí něco vyřídit, měli kde zaparkovat,“ uvádí kralupský místostarosta Libor Lesák. Přestože o přesném umístění parkovacího domu ještě nebylo zdaleka rozhodnuto, je zřejmé, že by mohl stát v prostorách
prostorách bývalých jatek, resp. na pozemcích, které před lety patřily společnosti Aero Vodochody. „Parkování je v Kralupech permanentní problém, zvláště pak u vlakového nádraží. Podali jsme tedy projektovou žádost v rámci dotačního titulu a okolí. Zde nám byla žádost vyhodnocena jako správná. Nicméně pro přidělení dotace potřebujeme mít vyhotovený alespoň projekt, přičemž nesmí chybět ani podepsaný dokument o stavebním povolení. Nyní jsme ale už ve fázi, kdy se tohle všechno nepodaří stihnout, neboť veškeré nezbytnosti bychom potřebovali mít k dispozici do konce února,“ říká Libor Lesák.
Jak ale záhy podotýká, šance na získání dotace by měla být aktuální i v dalším období: „Z Ministerstva pro místní rozvoj ČR máme příslib, že by se v průběhu tohoto roku měla objevit další obdobná výzva. Kdyby tomu tak skutečně bylo, určitě bychom vše podstatné stihli.“ Určitou zajímavostí zůstává i skutečnost spojená s původním záměrem, jež počítal s realizací „pouhého“ parkoviště. Nápad s výstavbou parkovacího domu se zrodil až po detailním vyměření území a již nyní se ukazuje jako logický. „Bylo nám líto stavět parkoviště s pevnou plochou, která by zabrala spoustu místa. Parkovací dům se nám pro tuto destinaci jeví jako ideální řešení, samozřejmě i s přihlédnutím k eventuální dotaci. Velkou výhodou by bylo i to, že by se zastavěná plocha zmenšila cca o polovinu a zbytek by se dal využít na cokoli jiného.“
A jaké budou v této věci nejbližší kroky? „Nyní jsme zahájili výběrové řízení na projektanta stavby. Ten má v první fázi navrhnout, kterak by mělo být území řešeno a v jakých konkrétních místech by se měl parkovací dům postavit. Až tohle budeme mít, rozhodneme se, jak postupovat dál. Nicméně už teď mohu prozradit, že by se nejednalo o nikterak složitou stavbu. Dům by primárně sloužil k celodennímu stání, přičemž poplatek za užívání bychom chtěli zachovat hodně při zemi. Jednalo by se jen o to, aby se z vybraných peněz zaplatila údržba nemovitosti. Můj odhad činí tak maximálně deset korun na den,“ uzavřel Libor Lesák.
Pokud se městu ve spolupráci s ostatními subjekty podaří splnit veškeré náležitosti, bylo by možné zahájit stavbu parkovacího domu na jaře roku 2020.
Aleš Levý, tiskový mluvčí MěÚ