Každoroční městské oslavy – Dny Kralup – budou letos zahájeny ve středu 5. června na Palackého náměstí. Organizačně tyto oslavy již několik let spadají pod produkční tým Kulturního a společenského střediska v Kralupech nad Vltavou. Ani letošní program nezklame, připraveno je několik novinek a tradiční oblíbené akce nebudou vynechány.
Jak náročná je příprava programu Dnů Kralup?
S přípravou každého ročníku začínáme záhy po skončení ročníku předchozího. Nejprve se sejde celý realizační tým a shrne, co se povedlo, nepovedlo, co do příštího roku zachovat a co zlepšit či úplně vynechat. A na těchto výstupech se staví návrh podoby pro další rok. V průběhu letních prázdnin sestavujeme několik návrhů možné podoby sobotního hudebního festiválku, který je návštěvníky nejvyhledávanější částí slavností. Je proto třeba, aby se na jevišti mezi šesti hudebními tělesy vystřídalo více žánrů a tak jsme se trefili každému návštěvníkovi alespoň částečně, jak se říká „do noty“. Výběrem kapel ale přípravy samozřejmě nekončí. Hledáme nabídky zábavních programů pro děti a dospělé, sbíráme zkušenosti organizátorů jiných akcí a samozřejmě řešíme i technické a provozní zajištění a následně se snažíme vše s ohledem na časové a finanční hledisko skloubit.
Jaká část oslav je organizačně nejnáročnější?
Jednoznačně víkendové dění. Samozřejmě není snadné sjednotit program celých pětidenních slavností. Spoustu aktivit chystají různé městské organizace, jedinci i skupiny a je třeba je uzpůsobit tak, aby se tematicky nekryly, ale na druhou stranu je to opravdu velká pomoc, že část programu zajišťují tito aktéři „ve vlastní režii“ a prezentují tak vlastní činnost. Víkendové dění na břehu Vltavy však z většiny připravujeme my v kulturním domě. Jak jsem již zmínila, připravujeme se na to téměř rok a v dané dny jsme v dění přítomni v podstatě nonstop. Zároveň je to také finančně nejnáročnější část z hlediska technického zajištění a honorářů za vystoupení umělcům.
Čeká nás v programu oslav něco nového nebo se bude pokračovat ve stejném duchu jako v předchozích letech?
Podoba slavností zůstává. Domníváme se, že z hlediska počtu a charakteru aktivit, které jsou pro návštěvníky přichystány všemi zapojenými, není možné strukturu nějak razantně změnit. Koná se mnoho dětských, vzdělávacích, sportovních, kulturních a zážitkových akcí a dalo by se říct, že již tradiční uspořádání se osvědčilo (například nebývá vícero dětských akcí současně). Samozřejmě obsah se mění, ale hlavní struktura zůstává.
Na jaké známé osobnosti – v průběhu těch pěti dnů – se můžeme těšit?
Zatím čekáme na potvrzení všech umělců, ale určitě se už můžete těšit na koncert kapely Žalman a spol., Horkýže Slíže, Paulieho Garanda a nejen pro děti zahraje Bombarďák. Dále v průběhu týdne můžete navštívit v městském muzeu koncert TUTTI CANTATE či se při zahájení těšit na skvělou bublinovou show světového rekordmana Matěje Kodeše. Ze sportovců můžu zmínit vicemistry České republiky Marka Čejchana (skate), Zdeňka Peška (BMX) a Petra Manďáka (in-line), kteří se v sobotu u vody předvedou na velké U-rampě. Určitě to není ze známých jmen vše, ale prozatím nechci prozrazovat více.
Kde a od kdy bude k dispozici program červnových slavností?
Byli bychom rádi, kdybychom měli veškeré informace, smlouvy, objednávky a tak dále potvrzené a podepsané nejpozději v dubnu, aby mohl být finální program na začátku května zveřejněn. Bohužel v tomto nezáleží pouze na nás, ale právě na dodavatelských firmách a dalších třetích stranách. Ale samozřejmě se snažíme vše popohánět a uspíšit. Spousta věcí ale již potvrzená je a informace pravidelně přidáváme na facebookovou událost akce – Dny Kralup 2019. Velkou novinkou pro letošní rok budou samostatné webové stránky slavností, aby se každý dostal co nejrychleji nejen k celému programu, ale především k aktuálnímu dění, novinkám a případným změnám programu (například při nepřízni počasí). Že je web plnohodnotně v provozu, budeme informovat prostřednictvím Facebooku i Zpravodaje. Jsme si ale vědomi toho, že ne všichni návštěvníci akce mají přístup k internetu, a tak budou k dispozici i plakáty a letáčky s programem.
Radka Holeštová