Online registrace na MěÚ Kralupy n. Vlt. se ověřila jako nejlepší způsob objednání se v nouzovém stavu, ale i za běžného provozu. Stávající vyvolávací systém je však neohrabaný a neumožňuje praktičtější rozdělení jednotlivých přepážek. Nový systém bude pružnější a přehlednější a bude směřovat k zajištění komfortnějšího objednávání občanů na úřad.
Současný systém funguje na MěÚ již od roku 2014. V roce pořízení byl vytvořen pomocí nejmodernějších technologií, jež byly v té době na trhu k dispozici. „Za těch sedm let je systém již morálně i technicky zastaralý a poslední dva roky se zabýváme tím, že ho vlastními prostředky opravujeme. Náhradní díly pro terminály již neseženeme a pokud ano, vyrábí je Čína, z níž jsou těžce dosažitelné. Naší snahou je umožnit klientům funkční a jednoduchý přístup na MěÚ,“ uvádí vedoucí oddělení IT Karel Kohl. Revitalizací neprojde celý stávající systém. Měnit se nebudou stále plně provozuschopné led displeje nad jednotlivými přepážkami v přízemí na odboru dopravy a v prvním patře u občanských průkazů, pasů a živnostenském úřadě.
Ve špatném technickém stavu se ale nacházejí terminály, k nimž klienti přicházejí, na kterých po objednání zadávají pin a poté odebírají lístek s pořadovým číslem. Tyto terminály budou nahrazeny. „Doposud bylo možné vyzvednout si lístek v přízemí a v prvním patře. Nové terminály ale klientům umožní si vzít na kterémkoli patře lístek ke kterékoli přepážce. Nebudou tedy muset běhat nahoru a dolů, aby si mohli lístek vyzvednout,“ uvádí výhody nového vyvolávacího systému K. Kohl. Nové terminály budou vybaveny nejnovějšími technologiemi, výpočetní systém bude součástí úložiště poskytovatele, jíž se stala firma Tetronik z Terezína. Stávající displeje se poté napojí na systém nový. Inovace se soustředí na mobilní technologie. Nový systém navíc umožní uplatnit online elektronický lístek a QR kód. Online lístek se však bude týkat klientů, jež se zaregistrují do mobilní aplikace firmy Tetronik. Tento způsob objednání přinese urychlení v tom, že klienti po příchodu na MěÚ načtou do terminálu QR kód, jenž přijde spolu s objednávkou, pomocí čtečky si jej načtou a bude jim vytištěn lístek. V tomtéž okamžiku budou moci na svých mobilních zařízeních sledovat své pořadí. Uvidí počet klientů před nimi i ty, kteří teprve přijdou na řadu.
Nový systém není závislý pouze na tzv. smart telefonech nebo tabletech. Podmínkou pro objednání je e-mailová adresa a telefonní číslo. Za občana může objednávku provést jiná osoba. Zapotřebí bude pouze pin, který vede k vyzvednutí lístku. I covid−19 a s ním spojená vládní opatření ukázal, že bezdotykový způsob objednávání je pokrokový, třebaže budou nové displeje na vyměněných terminálech odolávat i dezinfekčním prostředkům typu anticovid. Upgrade rezervačního systému by měl proběhnout v prvním čtvrtletí roku 2021.