Marcela Švecová, asistentka starosty a místostarostů na MěÚ: Musím ocenit vstřícnost a profesionalitu svých kolegů z ostatních odborů, se kterými spolupracuji

Samostatným odborem kralupské radnice je i odbor kancelář starosty. Jeho hlavní činností je zajištění fungování kanceláře starosty a místostarostů, tedy komplexní zabezpečení administrativních prací a poskytování servisu voleným orgánům (starosta, místostarostové, radní a zastupitelé města).

Kromě toho jsou zde přičleněny některé další činnosti, které původně nebyly zařazeny v odboru MěÚ. Jedná se o činnost tiskového mluvčího a pracovníka krizového řízení města, který má na starosti přípravu na krizové situace, jejich řešení, ochranu kritické infrastruktury a zajišťuje také součinnost se složkami IZS. V neposlední řadě patří do tohoto odboru řidič a správce vozového parku MěÚ.

Na pozici vedoucí odboru pracujete přesně jeden rok. Našla byste něco, co Vás v zaměstnání na radnici nejvíce překvapilo?

Na městský úřad jsem nastoupila z odvětví mimo veřejnou správu a z podstatně menšího kolektivu. Zjistila jsem, že práce ve veřejné správě není nikterak jednoduchá, i když si lidé často myslí opak. Je náročná, ale zajímavá a mám možnost se při ní stále poznávat s novými lidmi. Musím ocenit i vstřícnost a profesionalitu svých kolegů z ostatních odborů, se kterými spolupracuji. Takže abych odpověděla na Vaši otázku, byla jsem velmi mile překvapena, jak ve vzájemné součinnosti může takto dobře fungovat velká instituce.

V čem spatřujete největší specifika odboru ve srovnání s těmi ostatními?

Náš odbor má asi ze všech úředníků nejblíže k vedení města a voleným samosprávným orgánům (zastupitelům), ale i tak je samozřejmě součástí úřadu a moc mi osobně záleží na tom, aby to tak vnímali i ostatní.

Do portfolia činností vašeho odboru patří i marketingová oblast. Co všechno zahrnuje a jakou váhu propagaci města přikládáte?

Pro tyto činnosti máme na odboru právě již zmíněného pracovníka na pozici tiskového mluvčího, který kromě této pozice plní i další úkoly spojené právě s touto funkcí, například má na starosti obsah městských internetových médií a spolupracuje také na tvorbě tohoto měsíčníku. Kromě prezentace na webových stránkách města (s povinnou elektronickou úřední deskou) používáme ke komunikaci i další sociální sítě, konkrétně Facebook, Instagram nebo Twitter. Město má také svůj kanál na YouTube. Spolupracujeme také s odborem Infocentra na přípravě tištěných materiálů a dalších propagačních předmětů, které se prostřednictvím Infocentra dostávají k občanům a turistům, kteří navštíví naše město. Dále se podílíme na organizaci některých akcí ve městě ve spolupráci s KaSS Vltava – např. již tradiční oslavy Dnů Kralup a adventů, Městský ples aj.

Zkuste prozradit čtenářům, co všechno obnáší příprava na zasedání zastupitelstva města?

Příprava začíná již dlouho před stanoveným termínem veřejného zasedání zastupitelstva kontrolou materiálů k projednání, které připravují jednotlivé odbory MěÚ a sestavením programu, který musíme, jak nám ukládá zákon o obcích, zveřejnit nejméně sedm dní před termínem zasedání na úřední desce města. Distribuce materiálů jednotlivým zastupitelům probíhá pouze elektronicky. Před zasedáním připravuji z jednotlivých materiálů powerpointovou prezentaci, která se pro snadnější orientaci zastupitelů a veřejnosti promítá v průběhu zasedání. V den zasedání pak musím ve spolupráci se správci budovy a kolegy z oddělení IT připravit jednací místnost. Přímo na jednání zastupitelstva pak zapisuji přijatá usnesení včetně výsledků elektronického hlasování, případné dotazy a diskuze občanů a zastupitelů. Následně zpracuji finální podobu zápisu z jednání a jeho ověření, podepsání a následné zveřejnění výpisu z usnesení ve verzi odpovídající požadavkům zákona na ochranu osobních údajů. Podle zákona o obcích se musí veřejné zasedání konat nejméně jednou za tři měsíce, v Kralupech se ale zastupitelé scházejí častěji, zhruba 7x ročně.

Mohou si občané prostřednictvím Vás sjednat schůzku s panem starostou či pány místostarosty?

Ano, je to jedna z možností. Schůzku je možné sjednat telefonicky nebo se mohou občané dostavit osobně a domluvit termín u mne v kanceláři. Návštěvu je ale možné sjednat i jinak, např. e-mailem, protože starosta, místostarostové i většina zastupitelů mají svůj kontaktní e-mail uveden na webových stránkách města.

Aleš Levý, tiskový mluvčí MěÚ

Autor:KZ