Srdce Kralup už brzy znovu zaplní automobily

Kralupy nad Vltavou – Ve čtvrtek po obědě proběhl v Kralupech finální kontrolní den na stavbě revitalizovaného průjezdu městem, který zahrnuje tři nové kruhové objezdy a pěší podchod pod levobřežním nájezdem na most TGM.
Hlavním investorem sedmdesátimilionové stavby je Středočeský kraj. Vedlejší investor, Město Kralupy, si však hradí výstavbu pěšího podchodu, novou příchozí rampu na straně nemocnice a lávku přes Zákolanský potok. Pětaosmdesát procent prací a materiálu na této důležité dopravní stavbě bude následně uhrazeno z Regionálního operačního programu Střední Čechy.

Na čtvrteční pochůzce výrazně exceloval kralupský místostarosta Marek Czechmann, který je někdejším absolventem stavební fakulty ČVUT a roky ve stavebnictví pracoval, a tudíž mu hned tak nic neunikne. Rozsahem velká stavba totiž měla ještě ve čtvrtek značný počet závad, nicméně se naštěstí téměř vždy jednalo o podružné maličkosti, které opětovnému zprovoznění rozhodně nebudou bránit a jsou povětšinou mimo vozovku. Vesměs se jednalo třeba o špatnou barvu kostek na chodníku, neodsekanou původní kabeláž, ale třeba také o menší poškození obrubníků těžkou stavební mechanizací. Většina těchto drobností však půjde naštěstí snadno odstranit i po spuštění provozu.

Během kontrolního dne zkušení stavební dělníci Vodních staveb Teplice s maximálním nasazením ukončovali pokládku podkladní asfaltové vrstvy, na kterou během pátku a víkendu přijde ještě vrstva ložná a ve finále vrstva obrusná.

V úterý 30. června v devět hodin ráno se na již prakticky ukončené hlavní části stavby, kterou jsou tři nové kruhové objezdy v centru Kralup na silnici II/101 sejdou pověření zástupci dotčených orgánu (dopravní policie, hasiči, vojsko atd.), aby do protokolu Silničního úřadu závazně potvrdili, že z jejich pohledu není zásadních námitek proti opětovnému spuštění kralupského silničního průtahu do režimu předčasného užívání stavby. Pokud se tak stane, místněpříslušný Silniční úřad ještě týž den vydá zhotoviteli stavby pokyn k odstranění všech zábran a zákazových dopravních značek, aby nejpozději o úterní půlnoci mohl být spuštěn zkušební provoz.

Firma vodní stavby Teplice však v Kralupech ještě zdaleka nekončí, protože jí nyní bude zbývat zprovoznění lávky nad Zákolanským potokem včetně již vybudovaného podchodu a k tomuto vedoucí příchozí rampy. Firma VHS také ještě dodatečně provede položení finálních asfaltových vrstev na kruhovém objezdu pod Hostibejkem, kde se právě prováděla zásadní přeložka páteřní části kralupského vodovodního potrubí a kde je prý technologicky vysloveně žádoucí nespěchat.

Invalid Displayed Gallery

autor a foto: Martin Tlustý

Autor:admin