Zastupitelé Středočeského kraje schválili výslednou variantu propojení dálnic D7 a D8

Praha – Zastupitelé Středočeského kraje v pondělí 25. dubna projednali a schválili aktualizovaný záměr projektu Stavba II/240 a II/101, přeložka silnic v úseku D7–D8, I., II., III. etapa a aktualizovanou technickou studii I. etapy včetně napojení přeložky silnice II/240 na dálnici D7 (dříve R7).

„Přeložka silnic v úseku D7 a D8 je v podstatě propojením D7 a D8, které v důsledku přinese obchvat Kralup nad Vltavou a několika dalších obcí. Vláda odsouhlasila, aby přípravu a realizaci stavby zajišťoval Středočeský kraj a financoval ji Státní fond dopravní infrastruktury,“ uvedl hejtman Středočeského kraje Miloš Petera (ČSSD).

Stavba II/240 a II/101, přeložka silnic v úseku D7–D8 je součástí plánovaného aglomeračního okruhu ve Středočeském kraji a její realizace bude rozdělena do tří etap: I. etapa R7 MÚK (mimoúrovňová křižovatka) – obchvat Kralup nad Vltavou; II. etapa obchvat Kralup nad Vltavou; III. etapa obchvat Kralup nad Vltavou – D8 MÚK Dolany. Vybudováním nové spojovací silnice mezi D7 a D8 dojde k odlehčení centrální obytné části průjezdních úseků dotčených obcí od tranzitní dopravy. Dopravní situaci v Kralupech nad Vltavou lze vyřešit pouze výstavbou obchvatu města včetně nového mostu přes Vltavu u Chvatěrub. Celá stavba má být zahájena v září 2020 a dokončena v prosinci 2023. Odhadované investiční náklady na I. etapu jsou zhruba 1,98 miliardy korun, na II. etapu 2,12 miliardy korun a na III. etapu přes 600 milionů korun.

Záměry projektu I., II. a III. etapy byly schváleny centrální komisí Ministerstva dopravy na jednání dne 19. 1. 2016. Materiál bude postoupen Ministerstvem dopravy Vládě ČR k odsouhlasení na nejbližším zasedání. „S ohledem na zrušení zásad územního rozvoje na základě rozhodnutí krajského soudu bylo nutné provést revizi napojení silnice II/240 na dálnici D7 tak, aby byl minimalizován zábor pozemků a v maximální možné míře byly akceptovány požadavky obyvatel a majitelů dotčených pozemků na umístění od obcí Tuchoměřice a Středokluky. Výsledná varianta umožňuje bezkolizní zapracování celého tahu do nových územních plánů a zásad územního rozvoje a neomezuje další investorskou přípravu stavby. Je tedy nejefektivnější,“ dodal hejtman Miloš Petera.

V současné době je dopravní spojení mezi dálnicemi D7 a D8 vedeno po silnici II/240, která prochází několika obcemi, a po silnici II/101 v Kralupech nad Vltavou. Protože zdejší most přes Vltavu je prvním mostem přes řeku na sever od Prahy, je tato trasa používána pro tranzitní dopravu jako spojnice D7 a D8, a tudíž silně dopravně zatížena. Vykazuje množství dopravních závad, jako jsou nevyhovující směrové a šířkové uspořádání, nevhodné vedení tras průtahů obcemi Horoměřice, Statenice – Černý Vůl, Velké Přílepy, Tursko a Kralupy nad Vltavou, které zároveň jako pražské příměstské oblasti vykazují vysoký nárůst obytné zástavby. Intenzita této dopravy dosahuje v současné době až 20 000 vozidel za den, a významným způsobem tak přispívá k celkové zátěži životního prostředí, a to zejména hlukem a imisemi znečišťujících látek.7

autor: TZ Středočeského kraje

Autor:admin